Senaste Inlägg

Matt & Platt

Sitter och skriver en lista på band till en kompis...och det är säkert många med mig som hör samma sak..om inte jämför...(lätt om du har spotify)
satt och lyssnade på Magnums nya platta "Into the valley of the moon and the king" när jag insåg hur jävla platt och tråkig den låter...gå sen och lyssna på deras platta "Wings of Heaven" så märker ni vilken skillnad och känsla det är på deras skiva nu och då.
för mig är känslan totalt borta på dagens musik, inte på alla band men just den där "grabba-tag-i-dig" känslan som fanns under 80-90 talets musik är svår att hitta idag
har musikerna totalt tappat intresset att göra musik med känsla idag?
eller är det en kombo med att dom blivit för gamla?

Inte konstigt att jag åkt tillbaka i tiden och letar efter band att lyssna på

1 Kommentarer

Postat av: Carina den 2009-11-02 @ 09:30:40
http://blackwellir.wordpress.com/

Instämmer helt... men så blir det väl när det ska massproduceras och kvantiteten är viktigast.

Likdant med tekniska prylar. Ingen kvalitet alls!

Det är surt att säga det, men mycket var ta mig sjuttoin bättre förr!



Hoppas att du har en bra dsg trots grått och blött väder. :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback