Senaste Inlägg

Anna & Eea på blixtvisit

Tjejerna hade vart nere på WCR & Metaltown, och passade även på att stanna till i lilla Alingetexas dom kom vid 1 snåret och vi stack först in till stan för att ta en fika på espresso house...
ischai är mumma varma dagar, sen åkte vi vidare till Maxi för att inhandla div grill attiraljer för min del blev det chilimarinerad kyckling(go figure =P)potatissallad, två öl och doritos där efter så gick vi ut och väntade in cici, för att dra vidare till Helen & Jonas
vi hade supertrevligt där uppe och blev proppmätta och närmare 22 snåret så åkte vi hem väl här så satt vi och tjötade skit och gapskrattade, vi gjorde otaliga försök att återskapa det fantastiska "Poison-kortet" från srf 08...men det var stört omöjligt..haha men visst fick vi fulkort, väntar med spänning på att få se eea´s kort..haha
vi drullade i säng runt 01, då tjejerna skulle upp halv 8 för att dra tillbaka till gbg för att sitta på en fantastiskt varm buss i 10 tim(eller som dom själva sa..lyxtåg) haha
Hoppas att det inte tar lika lång tid tills vi ses nästa gång!

och så lite annat....
I fredags fick jag göra om ett delprov jag missat för mycket på, igår hade jag fått ett sms från min chef, "Grattis till din SRY" vilket innebär att jag nu är HELT klar..tjooho!
idag fick jag ett brev från dom med posten...den 11-13 sept bjuder företaget på en Kielkryss som tack för ett väl utfört arbete 2009..dom står för mat, resa och dricka under dessa dagar.
måste säga att det kan fan inte bli bättre och idag är det bara den andra semesterdagen :D lite svalare men det är skönt med ett break

och så fick man visa leg igen när man köpte cigg idag..hon blev generad...HAHAAAA

tjaaaaaarå

Semestern är här!

Snacka om att fredagen gick väldigt långsamt på jobbet, åkte på lite extra jobb också..dammsuga en stekhet gammal vind..jag gick nog ner 3kg där..haha
men nu har jag semester...känslan var mycket bra när jag steg ur bilen och stängde dörren
det kanske blir lite förändringar på jobbet..spännande!! =)
har vart med kollegan i firmabilen nu en del sen skolan stängde, och det kan bli verklighet plus att jag går upp till heltid isf och blir av med skolan, jag sa till henne att jag har haft jättekul i bilen under dom dagarna vi åkt omkring, och att jag skulle kunna göra det på heltid...så vi får se hur det blir...det innebär en liten risk att sätta mig i bilen i och med att jag inte har körkort, ifall kollegan blir sjuk.

Åkte och handlade lite och stack hem...tog en välförjänt kaffe och kollade nätet lite, sen satte jag igång och greja här hemma..var aptrött vid 00 så jag kröp till sängs

Idag kommer dom!!
Anna & eea....är sååå excited, vet inte vad vi ska göra än, pratat lite löst om att ev grilla eller dricka öl eller både och kanske....får se när dom vaknat upp och tagit sig hit....haha
dags att vakna till liv själv och göra lite grejjer

det är så skönt när livet ler mot en, och nu känns det frikkin frantastic!! =D
tjaaaaaarå

Det närmar sig..

två dagar kvar att jobba, sen 4 underbara veckors semester! som man har längtat..denna veckan har vart så seg för kroppen har börjat stänga av och då går det trögt...men det är bara att bita ihop...snart får man va ute i solen och njuta på allvar..lyckas alltid få rätt så bra väder när jag har semester..wooho..ser fram emot kanot trippen med Jennie, heldag och fiska och gå iland någonstans och njuta...hehe..ska pröva lite nya beteknep, det kan bli skoj!
sen ska jag träffa bror och familj i en vecka, behövs verkligen med tanke på att vi pinsamt nog inte setts sedan i julas...men vi pratar åtmindstone i tel och på nätet =)
lite trisst är det dock att inte Englandsresan blir av, men jag ser fram emot Usa nästa år fan så mycket mer!!

På lördag får jag fint besök...av Anna & eea!!!! ska bli så förbannat roligt att se er igen!! tjooohoo

jaja..får väl glutta på tv eller fortsätta leta musik på spotify...har du nåt tips?
leave a comment!

lönen gick upp från 1/6...nästan 200 kr mer i månaden..man tackarrrrrr!!

jag gillar inte det nya kokkaffet med fylligare bönor..vill inte att kaffet som är godare som kok..ska smaka brygg..blääääh
vill jag ha starkare kaffe kan jag bara öka dosen..men kok är snällare mot min mage
tjaråååååå

10 dagar

...kvar tills 4 veckors semester....det börjar kännas i kroppen nu att den så sakteliga börjar ställa in sig på semester
trött även om jag sover längre än någonsin(kanske där skon klämmer)

slippa allt vad alarm heter,sova länge, grilla,  ta med sig kameran och kaffe ner till sjön, häng på kompisens koloni, fika med andra, umgås med bror & familj i Götlaborg en vecka, längtar efter min och Jennies paddlakanotfiskematsäcktur
njuta!

Givetvis..haha..så sista arbetsdagen nästa vecka så ska jag få göra om 6 frågor på provet..sista rush innan semestern..

så vad hände då i helgen? det var festival här i stan men jag gjorde faktiskt inte speciellt mycket, det var uruselt väder så jag höll mig inomhus..startade dagarna med att kolla film och dricka kaffe i sängen.....sov och snarkade så mycket jag bara kunde.

Nu är det dags att bege sig t jobbet strax
tjaaaarå

snart dags

att åka iväg och göra det allra sista provet...maskin och div annat...men det kan jag nästan i sömnen(kul att regnet öser ner och jag ska till andra sidan stan...grr)
sitter och kikar på flygresor..tycker dom borde lägga ut resor tidigare...det går inte att söka som ända fram till Juli nästa år...mutter..jag vet att jag är tidigt ute men jag gillar att planera i tid...allt är nästan redan ordnat och kollat...förutom pass och pengar...haha..men varför inte när man ändå har tid att göra det?

Pratade med Stef på msn igår och vi ska ut på en tur i sommar...på hans nya Harley, kommer bli grymt kul! vi har pratat om det länge men det har inte blivit av..men nu bestämde vi att i sommar ska det ske..wophii! =)

ok slutdravlat
tjaråå

----------------
klarade sista delen också, så nu är jag NYCKLÄCKT på allvar..wooohooo!

JUUUUUUUUUUUBEL!!!!!

JAG KLARADE PROVET!!!!!!!!!!

får bara göra om  delprovet "jag och företaget", inte lätt när man inte beblandar sig med företaget på det viset, men allt det VIKTIGA klarade jag...mwaaaaahaha!!

så nu kan jag titulera mig YRKESUTBILDAD & CERTIFIERAD

Jag är BÄST!

sommar

Fick en briljant idé igår kväll medan jag läste tidningen
jag och jennie gillar ju att fiska rätt mycket, men vi har alltid stått från land och fiskat..och det har gett några små kattmats fiskar typ...nu såg jag häromdagen att Lövekulle hyr ut både kanoter och kajaker ganska billigt..en heldag 500 vilket jag tror inte är per pers utan för båda...ett fiskekort..40kr..lövet öppnar redan kl 9, så man kan ju ladda upp med en go matsäck, spö och mask...och komma ut och jaga dom stora fiskarna..Jennie ville åka redan kl 9 igår kväll..haha
har saknat sjön extremt mycket sen farsan sålde båten för många många år sen, är mer eller mindre uppväxt på mjörn

hade ju varit roligare med en egen båt, men det finns det ingen ekonomi till...så kanot är ett mycket bra subtitut, samtidigt som man får njuta av solen och fisket! blir garanterat fler än en gång! =)

Så vi ser verkligen fram emot det här!!

22 dagar kvar till semestern och snart var det fredag igen!

känns skönt att slippa sova i tält nu...kallt och burr ute..haha..till och med kallare än förra året

tjaaaaaaaarå

Det känns.....

......rätt så jävla bra!

Först på morgonen så var kursnissen där och hade en tvåtimmars genomgång, det var nog bra
sen gick vi alla till china restaurangen och åt buffé och tillbaka till kontoret för att påbörja det stora testet, som bestod av 27!! sidor..uppdelat i 8 el 9 olika tester.

och till min förvåning så var det rätt så mycket som satt kvar, och det var mellan 4-6 frågor som jag max vet med mig själv att jag hade lite klurigt med...så jag hoppas verkligen att det inte blir mer än så...nästa delprov är betydligt lättare...maskin delen och allt annat praktiskt..stod ju mest och tittade på den dagen vi hade det på kursen.
totalt behöver jag 70% för att klara det och det känns som om det ska gå vägen, och gör det inte det så får man göra om det man flunkat på
efter maten så blev vi fotograferade för ett företags id, det var ju en hööööjdare.haha

aja..nu ska här slappas
tjaråååå

----------------------
jag glömde två saker...som kära Jen påminde mig om...jag är faktiskt även om jag inte klarar testet..yrkesutbildad...jag lilla jag...hihi

sak nr 2...är inte speciellt avis på folket som åker till sweden rock, mer än att dom får se vissa band jag hade velat se...såååå skönt att slippa kylan som komma skall...HIIIII HI ;)

Nu gäller det!

Imorgon så är det då den stora dagen, det stora slutprovet på mitt certifikat...har plöjt igenom hela boken sen jag kom hem och alla de tester vi fått göra, så jag hoppas verkligen att en hel del sitter kvar imorgon! men man kan ju inte göra mer än sitt bästa
Håll alla tummar och tår så är ni gulliga!
kan inte sticka under stolen med att jag är nervös, men det ska bli så skönt att det är över så man får en normal vardag igen

26 dagar kvar till semestern..läääääängtar sååååååååå!!

har hittat en bikini...jaaaaaaag bikini...herregud!(till usa givetvis...hellooo poolside!) men den passar ju mig stilmässigt iaf..hahaha! arma mitt skinn..hey lobster...ok nu pratas det cow tipping...låter farligt..haha

idag blir det ett KORT inlägg..jösses..kan jag det?