Senaste Inlägg

Blaaaaa

är så jag känner just för tillfället..herr och fru antibiotika är inte så värst snälla mot mig med sina
små biverkningar! mår mer visset nu än utav den antibiotikan jag fick intravenöst på sjukan 3ggr om dagen
Käkar två sorter...för att vara säker på att infektionen viker hädan..Flagyl & Cefadroxil..jag har 5 dagar kvar...sen ska jag gladeligen sluta med dom och hoppas att skiten va det nu är, är borta..annars blir det roligt!
(hej kramp va glad jag blir av att se dig...NOT!)

Jag har fått lära mig ngt nytt..som jag inte visste...att när man vid äldre ålder råkar ut för blindtarmsinfl...så behandlar dom bort den med antibiotika...trodde att OP var givet i alla lägen..nu vet vi inte 100 på att det är det jag råkat ut för...för läkaren gav mig 3 olika...först njurssten som sen visade sig vara kalkavlagringar hur nu det kan gå att ta så fel undrar jag..det som det står emellan är infektion i magen eller blindtarmen..men jag har ont runt naveln så jag tror nog det första...men dom är ju experter

Igår och idag har vart halvruttna dagar då jag bara velat ta va det nu kan vara å slänga åt h-vete...att ta sig till apoteket gjorde mig genomsvett och den ligger precis bakom affärn..jag kan inte direkt äta för jag spyr upp det senare..men jag har iaf handlat resorb..och den gjorde susen direkt så jag tror jag behövde ngt...haha

Men nu har jag vart i kontakt med avd/akuten jag låg med för råd..och vad jag har är specifika symptom på biverkningar av antibiotikan..en av dom har tydligen tendens på att reta magen lite..ska dricka lite vatten då jag inte har feber och äta kokt..kokt..hmm..pasta ris(jag suger på att koka ris, det går ALLTID fel!!) potatis...gud va erhm gott..dricka te...dextrosol...aja förhoppningsvis ger det sig snart...häck väck lingonsäck elaka grejj

hejj på dejj

idag drack jag två munnar kaffe...jag som är kaffe galen...inte ens det smakade!! och en cigg so far...sjukt

3 Kommentarer

Postat av: Carina den 2010-08-20 @ 10:15:42
http://blackwellir.wordpress.com/

Usch stackare där. Räcker det inte med att det var illa som det var. Mediciner är elaka ibland. :(

Jag hoppas att du mår bättre snart och att du kan börja äta normalt igen. :)



Krya-på-sig-kraaam

Postat av: Carina den 2010-08-20 @ 11:48:55
http://blackwellir.wordpress.com/

Ja det är bra att du lyssnar. Hihi ;)

Börjar man äta vanligt direkt efter en sådan kur så brakar helvetet löst. s Men sen förstår jag ju hur vansinnigt trist det är med kokt mat... potatis... kokt torsk... och vad det nu kan vara... blärk

Skönt att du fått sova bra i natt i alla fall. Det gör ju att man känner sig lite bättre bara av det. :)



Fortsätt nu att krya på dig och ha en mysig helg! :)

Kram kram!

Postat av: B2 den 2010-08-20 @ 20:52:13

Krya på dig! Jobbigt det blev så långdraget :/ Kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback