Senaste Inlägg

Nolstalgi

Var uppe med tuppen imorse, bokstavligen!! gick upp i förhoppning om att pingis killen skulle ta sig vidare mot iaf bronz, men det blev för tufft för honom!
Somnade om och vaknade 9, tog en latte och kollade runt på nätet, tog sen en dusch och begav mig till Nolhagahallen runt 12 i hopp om att kunna köpa biljett till dagens match med gamla gänget, men icke då! hittade inte någon så jag åkte hem igen och kollade när första matchen i Elitcupen skulle spelas och åkte dit en timme innan men fortfarande inget så jag tog en promenad i parken för att sen se att dom tog betalt uppe vid dörren och inte i entrén..gah!
var där 2½ timme innan matchen började som jag ville se, med gamlingarna
Såg dom en efter en droppa in och det var kul att se dom

Det var inget direkt tempo i gubbarna men det bjöds på en del skratt och efter matchen som Teddys lag vann, så avtackades han av sponsorer och div andra och det var känslosamt på många håll, sen tog Peter Möller och Joakim ågren Teddy på sina axlar och resten av gubbarna på släp efter och vandrade ett varv runt i hallen
avtackning
jag ångrade verkligen inte att jag åkte ner, även om jag satt där ganska länge själv, tror nog att jag med all säkerhet ångrat mig...grejen är att jag följde det här gamla gubblaget i många år för drygt 10 år sen, sprang på match efter match och åkte med bussar till andra städer, jävlar va roligt vi hade..det var vid ett tillfälle jag tror att vi var 3 bussar ner och matchen gällde avancemang till Elitserien...när vi sen vandrar in i hallen så slutar AHK sin uppvärming och bara tittar..haha..har hört så här i efterhand att någon följt radiosändningen därifrån och speakern hade sagt att dom knappt hör sig själva..haha..well..3 bussar..haha..och AHK tog steget upp i högsta serien..aaah..

för övrigt så går det ju jättebra för sverige i OS..haha..geez

tjing tjong långkalsong


0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback